COMPARATIVE LAW IN THE GLOBAL AGE: THEORETICAL AND PRACTICAL CHALLENGES

The course is addressed to advanced students in legal and political subjects and offers new methodological instruments to conduct comparative law research in law and political studies with relation to globalization and cultural and political diversity. Diversity and multiculturalism have become today essential aspects of many polities and national states (unitary or federal) all around the world, making “East-West” (as well as “North-South”) comparisons vital to understand the present problems of democracy and the future of public and private law. The course will analyse the institutional and legal experience of Europe and India through the participation of scholars from both sides and the organization of joint Indo-European seminars in order to improve the dialogue between these “two worlds”.

Bando Servizio Civile

Bando Servizio Civile Nazionale

Cipolla Di Vatolla

www.cipolladivatolla.com 2° Festa della Cipolla di Vatolla Un prodotto della nostra terra presentato al mondo